סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

מדריך טיולים גיבושים וסיורים בעכו.

מורה דרך המתמחה בעכו על תקופותיה ואתריה ומנגיש את הדרכתו בפיקנטיות וכיפיות לכל קבוצה ובלי רחמנא ליצלן חפירות יתר…עכו היפה.

.סיורים מודרכים בעכו לקבוצות וימי הולדת

מדריך טיולים מורה דרך לימי גיבוש בעכו , ימי צוות וגיבושים לאירגונים בעכו, מדריך סיורים בסמטאות עכו העתיקה, ימי כייף בעכו העתיקה, מדריך טיולים לקבוצות וחוגי מטיילים וחברים בעכו העתיקה, מדריך טיולים בסיגנון העותמאנית מוסלמי ערבי בדמויות שחקן ומשחק בעכו העתיקה העותמאנית תורכית, מדריך בעכו לסיורים נשים ואהבות,

"מדריך טיולים סיורים למטייל העצמאי או הקבוצתי בעכו", מדריך טיולים היסטורי ולא היסטריה בעכו, מדריך טיולי האטרקציות של עכו העתיקה והחדשה, מדריך טיולים בעיר התחתית של עכו, מדריך טיולים זוגי לסיורי עכו וימי הולדת, שיתופי פעולה בעכו עם עיריית עכו, מדריך טיולים המכיר את החדשות והישנות "חדשות עכו" ועכו בכלל.

מדריך טיולים בעכו מורשת עולמית של אונסק"ו, עכו מתקופת הברונזה, מקור השם עכו מספר שופטים- אשר, לא הוריד את יושבי עכו, ואת יושבי צידון.

סיור מודרך בעכו
טיול מאורגן בעכו העתיקה

"סיור ברחובות בעכו העתיקה רחוב מרקו פולו עכו העתיקה", סיור ברחוב סלאח א דין, טיול בחוב חיים ויצמן 1 עכו, רחוב סלאח אל האזרח, רחוב הים ורחוב שבט אשר, מדריך ניווט סיור והדרכה בעכו העתיקה, סיור ברחוב ההגנה והנביאים, מדריך טיולים חמורה דרך בין מלונות הבוטיק של עכו העתיקה והחדשה.

מדריך סיורים וטיולים במוזיאון אולמות האבירים של עכו ההוספיטלרית הצלבנית, מדריך טיולים ברקפקטוריום ובלטרינות של אולמות האבירים עכו, מדריך טיולים במנהרות הטמפלריות של עכו, מדריך טיולים בחאן אל עומדאן, חאן אל פראנג' וחאן אל שווארדה.

סיור גיבוש בעכו

מבט על עכו העתיקה מהים

עכו נזכרת בכתבי המארות המצריים, שיא בעכו במאה ה 14 לפני הספירה עם נמל וקשריו מסחר עם קפריסין,עכו העתיקה הייתה על תל עכו הידוע ובתקופה ההלניסטית יוונית יורדת מהתל לאיזור הים, המסורות מדברות על קבר אמנון בן דוד סמוך לעכו וקברה של דבורה הנביאה.

עבודה על מכמורת דייגים בחאן אל שווארדה עכו

"בתקופה ההלניסטית עכו נהיית לפטולמאיס" על שם

תלמי המלך או אנטיוכיה בפטולמאיס,בעלי התוספות מזכירים את אלעזר בן חשמונאי היה נשוי לבתו של מתחתינו, יונתן הוופסי אח יהודה המכבי.

הורדוס בונה ומחזק את עכו ופאולוס מוזכר בברית החדשה ובימי קליגולה בקשו יהודי עכו להוציא את פפסל הקיסר מבית המקדש

במרד הגדול 66 טובח גסיוס פלורוס טבח היהודי עכו, נמל עכו משמש את הרומאים להבאת תגבורות ואספקה ובמיוחד ידוע אספסיאנוס בהגעתו לעכו.

עכו לא נחשבה לעיר יהודית מכיבוש ארץ ישראל ועד סוף בית שני במיוחד לענין מצוות התלויות בארץ, יש שאמרו שיחקה בארץ ישראל וחלקה לא לאחרים טענו שנכון כלל לא נמצאת בארץ ישראל ולכן לא קברו בה בעבר- תנאים מובילים היו בעכו כמו רבי שמעון בן יהודה ותחמידו של רבי שמעון בר יוחאי , רבי יהודה בן אגאא ואבי אבא דמן עכו.

ימי הביניים בעכו– אבן וולוו המצרי מוסלמי כובש את עכו בונה את נמל עכו ומחדש אותו,היסטוריונים כמו מוקדסי טוענים דאבל חולון פיתח מאוד את עכו, העיר עכו נכבשה על ידי הביזנטית שישבו בתורכיה, הפאטימים גם כבדו לזמן מה הסלג'וקים התורכים האכזריים גם היו תקופה קצרה בעכו, עידן חדש בעכו כשבלדווין הראשון עובד את עכו בשנת 1104 והייתה לנמל הראשי לארץ ישראל.

במאה ה 11 התקיימה קהילה יהודית בראשות רבי אביתר הגאון וכשכבשו הצלבנים את עכו הושמדה קהילת יהדות עכו– בתקופה המאמלוכית הסולטאן אל מאליק אל אשראף חליל חאן קלאון כובש את עכו, להבדיל מסלאח א דין שמשאיר את ערי החוף הצלבנית אל אשראף הורס את כולן "בשיטה החרוכה" כולל חלק מירושלים וידאו לבנות חלק מהן בהמשך ובמיוחד ירושלים.

כניסה מעוטרת בסיגנון סופי סוני בעכו

בתחילת השלטון התורכי מנהיג את הגליל פאחא א דין הדרוזי המאה ה-16, פאחר א דין התיר את חסרת הקהילה הנוצרית והיהודית לעכו, רבי חיים בן עטר מגיע לעכו עם שתי נשותיו ועשרות תלמידים, רבי חיים בן עטר יושב בעכו ומקים את ישיבת " כנסת ישראל" , הן עטר יושב שנה בעכו עובר לירושלים ובשנת 1743 מגיע לעכו הרמח"ל – רבי משה חיים לוצאטו עם אשתו ציפורה לעכו, הרמח"ל נרדף על ידי רבני איטליה ואחרים ובעכו הרגיש רוגע, הרמח"ל נפטר ארבע שנים מאוחר יותר וכנראה נקבר בכפר יאסיף בבית העלמין היהודי(אט למרגלות "תל עכו" כפי שחלק טוענים).

אחמד אל ג'זאר קצין בוסני, יורש את דהר אל עומאר, היה שליט דמשק, אל ג'זאר קובע את עכו לבירתו, אל ג'זאר משפץ את עכו ומקים אמת מים חדשה, בונה מלון חדש ומפואר לאותם ימים "חאן אל עומדאן" בונה "ספא ענק" חמאם אל באשה ואת מסגד אל ג'זאר המפואר.

טיול בין מסגד אל ג'זאר לאולמות האבירים עכו

נפוליאון בונאפרטה וניסיון הכיבוש של עכו העתיקה.

בכניסה לחאן אל פארנג' בעכו העתיקה

חדש בעכו!! מרכז מבקרים של בית כנסת הרמח"ל המספר את סיפורו של הרמח"ל בעכו, באיטליה הולנד, בית הכנסת המשומר ומחודש.

מדריך טיולים בעכו העתיקה
סיור באולמות האבירים של עכו ברקפטוריום
"המצודה של עכו" ובעבר המצודה ההוספיטלריים ובית השליט העותמאני של עכו.

************************"*****************"

מסגדים בעכו וסיור בעכו לקבוצות

מסגד אל ג'זאר בעכו וסיורים בעכו העתיקה.

המסגד הגדול בארץ ישראל עד יוני 1967 וכיום השלישי בגודלו בישראל(מסגד אל אקצא הגדול ואחרי המסגד הצ'צ'ני באבו גוש)אחמד פאשה אל ג'זאר או "אחמד הבוסני" בונה את המסגד על חורבות כנסייה צלבנית בשם סנט ג'והן(על שם יוחנן המטביל)

אל ג'זאר משתלט על עכו והגליל לאחר שלטון רב שנים של הבדווי דהאר אל עומאר משנת 1740 עד 1775, דהאר אל עומאר היה מוצלח בשלטונו על הגליל אך לאחר שתמך וצידד באימפריה הרוסית במלחמה העותמאנית- רוסית, בסוף המלחמה כשיש העותמאנים היתה על העליונה, העותמאנים "סימנו" אותו והיה מובן שיפנה את כיסאו.
אל ג'זאר "הוואלי" של צידון יורד דרומה ומשתלט על עכו לאחר שדהאר אל עומאר נרצח על ידי נתיניו.
בשנת 1781 נבנה מסגד אל ג'זאר ושמו הראשוני היה "ג'מאע
אל אנואר" ופירושו מסגד האורות או "ג'מאע אל פאשה".
אחמד אל ג'זאר הביא מהנדסים מיוון וקפריסין למען בניית המסגד וביקשו להביא עמודי גרניט מקיסריה ועתלית בהם השתמשו לבניית המסגד, המסגד מופעל ומתוחזק על ידי נאמני הוואקף עד ימינו אנו.
המסגד קדוש לאסלאם מאחר וחלק מפאת זקנו של מוחמד טמונים בשטח המסגד.

סיור בעכו במסגד אל ג'זאר

בסיס בניית המסגד בצורת טרפז,שלוש ארקדות(מקשתות או קמרונות ההנחיות על בסיס עמודי הגרניט) ומעליהם כיפות קטנות בלבן, בסיס הכיפה העבר הייתה אפורה לבנה והיום ירוקה כסמל האסלאם, השטיחים בולטים בבסיס המסגד ו"הטוהרה" בכניסה למסגד בו מטהרים את גופם המתפללים.

קברם של אל ג'זאר ויורשו סולימאן פאשה במרכז השטח הקדוש והוא אחד משמונת מסגדי עכו העתיקה.

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן