סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

"מדריך טיולים ומורה דרך בדלית אל כרמל ועוספייה בכרמל הירוק".

"ימי גיבוש צוותיים סיורים וטיולים לאירגונים והייטק בדלית אל כרמל ועוספיה".

"ימי גיבוש צוותיים לקבוצות היי טק ואירגונים בדלית אל כרמל".

"סיור מומלץ עם מדריך טיולים בדלית אל כרמל": קיר הגרפיטי הכי ארוך בארץ באצטדיון דלית אל כרמל, קיר הגרפיטי ברחוב ליסבון דלית אל כרמל, ביקור בגלריה של בותיינה חלבי בנושא השואה, ביקור בגלרייה של סם חלבי –" בית הצבעים" שנוצר על ידי "צייד הצבאים", ביקור סיור בגרעין המרכזי של הכפר דלית אל כרמל בין בתי הכפר הצבעוניים, בית הבד, אירוח אצל יסמין, מקאם א נביא אברהים המשמש גם כבית תפילה, בית לורנס אוליפנט הוא יד לבנים של דלית אל כרמל, האנדרטה של סגן אלוף סלמן חבקה ז"ל מג"ש שריון בוקר מכינת "כרם אל" שממש נמצאת ממול, ביקור בטנק והסברים על סלמן חבקה, "ביקור בשוק הכי צבעוני של דלית אל כרמל", ארוחות כשרות עם תעודה בדלית אל כרמל או רגיל, האמנות בכניסה לגרעין הישן של דלית אל כרמל.

"מדריך טיולים וסיורים בסיורי טבע וסיורים אורבניים בכפרים הדרוזיים בכרמל בדלית אל כרמל ועוספיה."

מדריך טיולים במסלולי הטבע בכרמל: נחל נשר עליון , נחל יגור למטיבי לכת, סיור בשוויצריה הקטנה -נחל כלח נחל גלים, אנדרטת אסון הכרמל, סיור בצנירים של נחל בית אורן, נחל חיק ונחל אלון עד חניון האגם, מערת אצבע והליכה עד עין הוד, סיור בנחל מערות, מסלול דור הבונים הכחול ועשרות מפרצונים, הר שוקף ובקעת אלון, נחל שיח ונחל לוטם, סיורי טבע רבים ומגוונים ברמות הנדיב, מערת מיש בזכרון יעקב ועוד.

"סיור ותצפית במנזר המוחרקה בכרמל" בשנת 1883 הקימו פה הכרמליתים את מנזר הכרמליתים בקצה הכרמל לאחר ששנים לא רבות לפני הקימו ובנו קאפלה קטנה להפכה לכנסיה ומנזר בעקבות "הקרב הרוחני" בין אליהו הנביא למלך אחאב ועם ישראל שסטה קצת מהדרך הרוחנית הטובה.

"מדריך טיולים בדלית אל כרמל"– מדריך טיולים לסיורי גרפיטי בדלית אל כרמל מול "הקיר האמנותי גרפיטי הכי ארוך במדינת ישראל", מדריך טיולים מול הגרפיטי המפוזר בדליה ברחוב ליסבון, הגרעין המרכזי של הכפר ובשוק.

"מדריך טיולים בגרעין המרכזי של הכפר דליה"- מדריך סיורים בין בתי העבר היפים והמסוגננים של הכפר דלית אל כרמל, ביקור וסיור בחילווה המקומי – מקאם אבו איברהים, ביקור בבית יד לבנים ובית אוליפנט המספר את סיפורה של קדם הקמת מדינת ישראל בכפר דלית אל כרמל, נכיר את דמותו המרתקת של גיבור ישראל סגן אלוף סלמן חבקה ז"ל שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה- סלמן חבקה איש הכפר ינוח בגליל המערבי שבשבת השחורה נסע לצאלים, לקח את הטנק הראשון וטס לעזרת קיבוץ בארי ובו יותר מעשרות מחבלי טרור חמאס iss , סלמן חבקה מהכפר ינוח היה חניך במכינה הקדם צבאית "כרם אל" המשלבת חניכים דרוזים מכל הכפרים הדרוזים ויהודים מכל ארץ ישראל(במקום אנדרטה המנציחה את החללים הדרוזי עם אמפיתיאטרון לכנסים וטכסים ושני מטרים מאחור "יד לבנים" המנציח את כל החללים הדרוזים").

"בית הצבעים של סם חלבי דלית אלכרמל"- האמן סם חלבי יחיד ומיוד, אמן ההולך עד הקצה ללא מורא, מנסה ןמחבר בין סיגנונות אמנותיים שונים, משלב מזרח ומערב ויוצר סגנון משלו , בתחילת דרכו האמנותית יצר סם חלבי בסיגנון ריאליסטי ובהמשך עבר לסגנון האבסטרקטי ויצירה בתלת מימד.

"אבא שלי היה קבלן, אבל אחרי שלא קיבל תשלום על פרויקט גדול שבנה בחיפה המשפחה נקלעה לקשיים כלכליים", מספר חלבי. "אומנם סבי היה אחד מעשירי האזור בזמנו, אך בתו, אימי, לא זכתה לסיוע כלכלי בשל היותה אישה. היא עודדה אותי לפתח את הצד האמנותי שבי. תחילה הלכתי לרחוב הראשי בכפר, חיפשתי עבורה דוגמאות תחרה למטפחות הנקאב שמכרה, ובהמשך התחלתי לצייר"(הציטוט מאתר מאקו mako).

"האומנית הדרוזית בותיינה חלבי" פתחה גלריה ייחודית בארץ ובעולם להנצחת השואה עקב תוכנית על השואה שראתה בשנת 2007 , בותיינה חלבי החלה מתעניינת רבות בנושא השואה וכאמנית שהחלה בציורים על קירות גני ילדים עברה ליצירות גדולות וקטנות המוצגות בביתה המשמש כמרכז ללימודי השואה במורה אמנותית ובעיקר מרגשת, ההגעה קצת מבלבלת ולכן ממליץ להתקשר לבעלה של בותיינה יבוא לאסוף אתעם מהשוק.

"מדריך טיולים אמנותי בדלית אל כרמל"- ביקור בגלריות המפוזרות בשוק של דלית אל כרמל ושיא האמנות בדליה לדעתי "בבית הצבעים" שיצר, ברא, ותכנן סם חלבי האיש והאגדה שמעטים מעצבים ויוצרים כמוהו בעולם האמנותי הבינלאומי,- ניתן להגיע בנקל ולנצל את "קיר הגרפיטי" 50 מטרים מתחת לבית הצבעים.

"מדריך טיולים קולינריים בדלית אל כרמל בית יוצרי הקולינריה בביתם וגם במסעדות ומקומות האירוח בדליה.

מתי התחילה הדת הדרוזית ומה היה שמה המקורי? באיזו מדינה הדת הדרוזית? מה העקרונות של הדת הדרוזית? כמה שנים הייתה דת פתוחה לעולם הכללי? ומתי נסגרה הדת הדרוזית לקהל הרחב? היכן מתגוררים רוב העם הדרוזי בריכוזיו הגדולים? מה אחוס הגירושין בכפרים בדלית אל כרמל ועוספייה? עם מי לחמו הדרוזים במרד הגדול? הדרוזים בשנות ה 40 ועם הקמת מדינת ישראל ומידת שיתוף הפעולה? מה שמות הכפרים הדרוזיים בגליל ובגולן? מה ההבדל בין הדרוזים בגליל לגולן? מה הקשר בדלית אל כרמל בין דרוזים לאמנים מובילים? סיפורן של כיכרות ורחובות בעולם הדרוזי ומשמעותם למורשת הדרוזית.

"בסיס הדת הדרוזית": הכל התחיל במצרים במאה ה -11 עת שלטו הפאטימיים במצריים, חלק מהם דגלו באמרותיו של אל חאכם באמר, בשנת 1021 הוא נעלם השמיימה וממשיכים את דרכו חמזה עלי ומחמד אסמאעיל א דרזי. א דרזי לאחר ימים נמצא ככופר והוצא להורג בשנת 1018, בימינו הדרוזים פחות אוהבים את המילה "דרוזים" ומעדיפים יותר את "המווחידון" המאמינים באל אחד ואולי גם המיוחדים והשונים.

מוצא הדת הדרוזית מכת האיסמאעיליה שמוצאה מהעולם השיעי והושפעה מאוד מהעולם היווני והגנוסטי.

שבע מצוות הדת הדרוזית: שמירת הלשון, הגנה על אחים, אי עבודת אלילים ועכו"ם, קבלת ציווי האל, ייחודיותו של האל בכל מצב, התנערות מהשטן ורוע בכלל, קבלת כל תרחישי והפעילויות של האל.

"החגים של הדרוזים": חג הקורבן, חג נבי שועייב, חג נבי חאד'ר(חג אליהו הנביא הירוק), חג נבי סבלאן מעל הכפר חורפייש, חג נבי יעפורי בצפון רמת הגולן, צעדת מקאם נבי אבו אברהים בגלית אל כרמל.

"מדריך טיולים סיורים וימי גיבוש צוותיים להיי טק וכייף בדלית אל כרמל ועוספייה בכרמל".

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן