סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

"טיול עם מדריך טיולים ביפו העתיקה".

טיול יפואי עם מדריך טיולים בשכונות יפו העתיקה.

טיול בנמל יפו לקבוצות, טיול היסטורי בנמל העתיק של יפו, טיול במדרון יפו מול הים התיכון.

"טיול בעג'מי יפו ברובע המרוני", טיול מודרך ברחוב הצדף עג'מי, טיול מודרך וסיור לאורך שדרות יפת ברובע האנגלי וברובע הצרפתי, טיול ערב מודרך ביפו העתיקה ושכונת עג'מי.

טיול בעקבות הביצורים של יפו העתיקים, טיול בסביל סולימאן מקור מים חיים, טיול מודרך בעקבות מוחמד "אבו נבוט", טיול במסגד המחמודייה המחודש ביפו,היכן הקיוסק של יפו? מול מסגד המחמודייה, טיול הרובע בית הזונות של יפו, טיול בעקבות חסן בק יפו, טיול בחצר הארמנים מול נמל יפו, סיפור הקרנטינה של יפו, טיול בעקבות בתי המלון והאכסניות של יפו העתיקה, טיול בשעון של יפו העתיקה , טיול בסראיה אל ענתיקה, "החאן של זונאנה" וועד פקידי קושטא, טיול בעקבות רכבת הפרברים של יפו,חאן אבוטבול אימפריה של חאנים ביפו, טיול ב"חאן מנולי" מרכז לעולים העליה הראשונה והשנייה, השוק היווני שהיה יותר שוק יהודי יפו, טיול ברחוב הרווארד בוסטרוס, טיול ברחוב המרוצף הראשון של יפו(רחוב רזיאל היום), טיול ברחוב בוסטרוס היפואי, טיול בבית אלכסנדר הווארד, "טיול במלון קמיניץ ההיסטורי ברחוב בוסטרוס", בית הדואר והטלגרף של יפו, טיול וסיור בבית סורסוק יפו,טיול בשדרות ירושלים ביפו, טיול בנווה צדק לימי הולדת, טיול בנווה שלום ושכונות אחווה, טיול במחנה ישראל ומחנה יוסף שהתאגדו יחד לשכונת שבזי, "טיול במרכז סוזן דלל יפו ורחוב כל ישראל חברים", טיול במושבה האמריקאית של יפו, טיול באזור הבולגרי של יפו.

https://www.bizreviews.co.il/provider/nachmias-efi

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

רעיון לסיור טיול לקבוצות עובדים, מוסדות, גופים מטיילים,צוותי עבודה והיי טק, גמלאים מטיילים, ימי הולדת, קבוצות נשים, תיירים באנגלית.

שלוש דתות ואלוהים אחד ביפו"-
נגלה יפו בסמטאות החבויות, נכיר את מספר שכונות צבעוניות, נכיר את יפו על תקופותיה השונות.

קצת על יפו כללי:

יפו יפה כל ימות השנה, בערב ולאורך יום, באביב ובסתיו…יפו היא ערוסת אל בח'ר(כלת הים) בערבית, יפו מימי יונה הנביא, יפו של שלמה המלך והבאת ארזי הלבנון מנמל יפו לירושלים…יפו יושבה בכל התקופות ההיסטוריות ומהערים העתיקות בעולם, חמשת אלפי שנים ימים ולילות.
המצרים היו פה, הבבלים, הפרסים, הפלשתים, יוונים, רומאים ביזנטיים, מוסלמים, צלבנים, ממלוכים, עותמאנים עד התקופה הבריטית וישראלית. מיקומה על חצי אי גרם לכך שיישבו על הגבעה הקטנה שגדלה וגבהה לאורך התקופות ההיסטוריות ובשל הטופוגרפיה הייחודית יכלו להקים נמל ים שהלך וגדל עם הזמן.
יפו הייתה תמיד "הנמל של ירושלים" וללא יפו, קשה לירושלים להתקיים.
לאחרונה, שכונות רבות חדשות ושימור מחמיר של בתים רבים המכונים ג'נטריפיקציה יפואית.

מבנה הסיור ביפו:
"הקריה העותמאנית" של יפו- ובה נכיר את הקישלה(בית הסוהר שהפך למלון), בית הסראייה(בית הממשל והארמון), השעון של יפו והמחמודיה(מתחם המסגד המרכזי ג'מאע אל כבירה), הרהט(הסביל) התורכי וכל זאת מול השעון של יפו וסיפוריו הרבים..
"סמטאות חבויות ביפו"- שער ירושלים הפחות מוכר וסיפוריו של אבו נבוט, נכיר את רחוב החלפנים שהיה גם "רחוב היהודים של יפו", רחוב הצורפים הידוע בכינויו "רחוב העשירים" ובתיו הגדולים והאדומים.

 "מיצג רן מורין היפהפה" הוא "התפוז המרחף" ובו ניתן לראות שתיל עץ הדרים הבוקר מכלי חרס בין שמיים וארץ. "סמטאות גן הפסגה והמשך רומנטי בסמטאות בין גלריות, בתים ומוזיאונים, נכיר את בית הכנסת "חאן זוננה" הראשון ביפו העתיקה ומשם נרד ומעלה לשכונת עג'מי.

עג'מי האמנותית אדריכלית: השכונה הכי יפה של יפו ובה ארכיטקטורה מהיפות בארץ, הקשתות המאורעות של הרון אל רשיד(אלף לילה ולילה), שילוב אדריכלי של חדש וישן, שכונה מתחדשת תדיר..תצפיות נוף אל מדרון יפו ונמל יפו, "ביקור ברובע המרוני" הצבעוני. "אירופה בישראל ביפו"- בתי הדר וארמונות לאורך רחוב יפת ועיקרם "הרובע הבריטי" ובהמשך "הרובע הצרפתי" כולל בית החולים הצרפתי ובתי הספר..
"בית החלוץ" בית ובו יהודים רבים שהגיעו מנמל יפו לבית החלוץ ביפו להשקעות ראשונית ומבית החלוץ יצאו לעולם הגדול ברחבי הארץ, לירושלים, ראשון לציון או יפו.נתאר את הפרעות של תרפ"א ביפו ובבית החלוץ .
חזרה לנקודת המוצא בקריה העותמאנית תורכית עם אפשרות לטיול עצמי בשוק הפשפשים או השוק היווני.

מה משך הסיור? 3 שעות האם קשה הסיור?  אנחנו 3 שעות על הרגליים עם אפשרות ישיבה לפרקים, ההליכה איטית ונעימה לכל גיל.
מה צריך להביא? מים, נעליים נוחות, כובע, פרי או ירק
יש מסעדות בסביבה?  יפו משופעת במסעדות ובתי קפה לסוגיהם
יש חניה? מסביב לשעון ובעיקר בשוק היווני הסמוך יש הרבה פנגו או חניון גולדמן על הטיילת של אחוזות חוף
ישנה חניה צמודה לטיילת ללא תשלום
מה אופי ההדרכה? ההדרכה נעימה, פיקנטית, מקצועית מצד אחד ומונגשת בפיקנטיות ובחיוך


22222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222

סיפורו של רחוב בוסטרוס (רזיאל) ביפו העתיקה:

תמורות ושינויים עוברים אזור "הלבנט" מאמצע המאה ה 19 לקראת סוף המאה ה – 19.

פתיחת תעלת סואץ קידמה את כל איזור המזרח התיכון וכמובן ארץ ישראל ובעיקר נמלה של יפו.

יפו מתפתחת , החומה מוסרת אט אט, בונים שכונות חדשות כמו עג'מי בדרום ומנשייה בצפון, מקימים שווקים חדשים, ישנם דרכים ראשיות מחודשות כמו "הדרך לעזה" או "דרך ירושלים" או "דרך שכם".

בתקופת עבדול חמיד השני(סולטן האימפריה העות'מאנית) השילטון העותמאני התחזק , רפורמות חדשות, חוקים חדשים ובזמנו של עבדול חמיד יפו יוצאת מהחומות, מקימים רחוב מרוצף ומסודר, בניינים חדשים, בתי מלון, עסקים חדשים ושמו "רחוב בוסטרוס", חלקו הדרומי הקרוב לשעון נקר "רחוב איסכנדר עוואד" על שמו של איש עתיר ממון מרוני בשם אלכסנדר הווארד(השתכנז והחליף את שמו למערבי יותר).

אלכסנדר הווארד(איסכנדר עוואד) הי לנציג החברה התיירותית הוותיקה "תומס קוק"(הייתה פעילה עד לפני מספר שנים ונסגרה), בנה בית מלון ברחוב בוסטרוס, היה לו גם "קו כרכרות" מיפו לירושלים.

מי היה בוסטרוס? איש עתיר ממון נוצרי מביירות ומי שמייצגת את עסקיו ביפו היא איזבלה בוסטרוס.

"ברחוב בוסטרוס" הייתה סוכנות הביטוח של מאיר דיזינגוף- נציגה של החברה הצרפתית "אנדרה ובניו", "ברחוב בוסטרוס" הייתה חנותו המפורסמת של מוריס(מוריץ) שייננברג השען של יפו ויש לו חלק בשעון של יפו.

שני יהודים היו "לבעלי הבית" של רחוב בוסטרוס- מוריס שייננברג ומר "זלמן ברזל" שהחכירו בתים מסורסוק וההשכירו בעיקר ליהודים, יחסי הגומלין בין שני הגבירים והמשא ומתן בינינם לבין נג'יב סורסוק.

המוסדות היהודים שהיו ברחוב בוסטרוס: המשרד הארץ ישראלי והכשרת הישוב ברזיאל 17, בית המשפט העברי, "הגימנסיה העברית" של ד"ר יהודה לייב מטמון הכהן ואישתו פניה, משרדי חברת "גאולה" בראשותו של מאיר דיזינגוף(גאולת אדמות ארץ הקודש), בית המייסד של תל אביב עקיבא אריה וייס וביתם של יחזקאל סוכובולסקי דנין ויהודה גור גם הם ממייסדי תל אביב.

ב-18 בנובמבר 1923 דיווח עיתון "הארץ" -"שפע של אור האיר את כל רחוב בוסטרוס" וזה היה החשמל הראשון ביפו, רק חודשים לפני נקודת החשמל הראשונה הייתה בכיכר מגן דוד(יוני 1923)בתל אביב.

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן