סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

יום צוותי וגיבוש בסמטאות נווה צדק הציורית.

סיור מזמר בנווה צדק לקבוצות גופים מוסדות וימי הולדת במרכז סוזן דלאל נווה צדק.

"סיור וטיולים עם מדריך טיולים בנווה צדק".

"טיול במתחם התחנה" של מנשייה יפו, טיול ברחוב שבזי נווה צדק, טיול בנווה צדק ופארק המסילה, טיול ברחוב שלוש נווה צדק בגן שלוש, חנות שלוש שלושים, בית שלוש, בית כנסת שלוש, מפעל האחים שלוש, "סיור בנווה צדק בגשר שלוש סמטת שלוש לאורך שכונת נווה צדק".

"טיול ברחובות נווה צדק ביפו", טיול היסטורי בנווה צדק מהיציאה מהחומות והתפתחות לשכונת גנים היא נווה צדק, טיול וביקור בנווה שלום, שכונת אחווה הקטנה ומחנה יוסף, האחות הגדולה.

דמויות מרכזיות בטיול סיור בנווה צדק עם מורה הדרך ומדריך הטיולים אפי נחמיאס, נכיר את אהרון שלוש לצד זרח ברנט, נבין את משמעות קניית האדמות על ידי סגן הקונסול הבריטי היהודי חיים אמזלג, שמעון רוקח ( ואחיו אליעזר רוקח)היזם החשוב ביותר להקמת נווה צדק.

דמויות חשובות בטיול סיור בשכונת בנווה צדק: הרב אברהם יצחק הכהן קוק רב העיר יפו והמושבות, יוסף חיים ברנר המשורר סופר ומוציא לאור עיתונים וספרים בבית הפועל הצעיר והיום מוזיאון גוטמן, דוד שמעוני הרוקח שהתפרסם כסופר ספרים, אז"ר -אלכסנדר זיסקינד רבינוביץ' איש רוח הגות ועל שמו כפר אז"ר, דבורה בארון הסופרת בתרב הכותבת על חיי החטא של תל אביב, נחום גוטמן המאייר סופר ומצייר לצד אביו שמחה בן ציון מנהל בית הספר לבנות של חובבי ציון בנווה צדק(מרכז סוזן דלל)והיחסים על כרעי תרנגולת בין גוטמן לשמחה בן ציון.

שמעתם על פייבל כהן? מזכיר חברת "עזרת ישראל" שנוסדה על ידי שמעון ואלעזר רוקח שדאגו לעניי יפו בתחום הכלכלה והרפואה.

פייבל כהנוב היה מזכיר חברת "עזרת ישראל" שהקימה אף בית חולים קטן לצד הקמת נווה צדק.

"עזרת ישראל" בעזרת פייבל כהנוב קנו עשרים אלף אמה ב 2500 פרנק שישולמו תוך שנה(מעין משכנתא) עם החזר של 12 שטרי חוב.

שכונות סמוכות לנווה צדק של פעם והיום הן מחלק ממתחם נווה צדק- שכונת נווה שלום שהוקמה בשנת 1889 על ידי זרח ברנט, שכונת "אוהל משה" שהוקמה בשנת 1906 על ידי יוצאי צפון אפריקה.

שכונת מחנה יהודה הוקמה בשנת 1896 ומחנה יוסף בשנת 1904 ושתיהן הוקמו על ידי יוצאי תימן.

"שכונת שבזי" היא למעשה הכלאה של שכונות מחנה יוסף ומחנה יהודה ובימינו רחוב ראשי מצפון לדרום החוצץ ביניהן.

מי גר בנווה צדק? אחרוני ותיקי נווה צדק(דור חמישי או שישי) עדיין גרים בנווה צדק והם לא רבים אך ניתן לזהות את הבתים האחרונים ברחוב קהילת וולוז'ין הפחות מוכר, לאורך רחוב אחווה פינת רוקח או ברחוב אחווה פינת שרעבי .

תושבים חדשים בנווה צדק שקנו בתי הדר לאחרונה ואחד מהם הוא רומן אברמוביץ' שרכש את מלון ורסאנו תמורת 100 מיליון ש"ח,ישנם מיליארדרים הולכים במכנס קצר ואולי דוברי צרפתית ומלקקי גלידת אניטה ולא נבחין בדמות שונה מהרגיל, רבים מעשירי נווה צדק מעדיפים את הבנייה הנמוכה על פני המגדלים הגבוהים.

"ערב בסיור בנווה צדק" – לטייל בין בתי נווה צדק עם הריסת הערב או עם פנסי השכונה ומעט אור היוצא מבתי נווה צדק, גלידה אניטה תנעים לנו את גופנו ביום חם או "גלידה גולדה"(אותם טעמים), ערב במרכז סוזן דלל נווה צדק בתיאטרון או בבית הקפה הקרוב או לשבת באמצע הפרדס של מרכז סוזן דלל, ממליץ גם על "פארק המסילה" ובו מקומות לישיבה, מדשאות או לקנות קפה או שתיה קלה הקיוסק של בית השנטי(לשעבר).

מסעדת סוזנה נווה צדק הוא פיתרון קולינרי לסוגים שונים של תפריט יפואי תל אביבי בסיגנונות שונים.

טיול בחנויות נווה צדק– חנויות ברחוב שבזי ואני מכנה את רחוב שבזי הרחוב הסטיילינג והאופנה של נווה צדק.

"שלוש שלושים" חנויות הום סטיילינג שונה מהרגיל,בוטיק עם קטנים ברחוב שבזי כמו נומרו 13 בשבזי 13,"צ'וצ'ה" , החנות בשבזי 25 seti.

טיול וסיור מודרך בנושא גרפיטי בנווה צדק, סמטאות ציוריות עם אמנות רחוב וסוגי גרפיטי,אמני גרפיטי בפלורנטין ונווה צדק, סיור גרפיטי לילדים בפלורנטין ונווה צדק.

"יום כיף וגיבוש בנווה צדק" לאירגונים וצוותים, ימי הולדת וארועים- אטרקציות בנווה צדק לקבוצות-טיול קולינרי בנווה צדק,"דמויות משחקות ומספרות סיפור בנווה צדק בצורת משחק בסיסית נעימה ונחמדה, ללא קיצוניות.

"סיורים מודרכים בנווה צדק" לפי אופייה של הקבוצה, התאמת ההדרכה לגוף המטייל, סיור מזמר בשכונת נווה צדק הציורית, סיורים מודרכים במרכז סוזן דלאל, סיורי מומחה בנווה צדק בפארק המסילה ורחוב פינס. סיורים ברחוב שבזי הידוע ברחוב הסטיילינג של נווה צדק. סיורים וימי גיבוש צוותיים בנווה צדק לקבוצות איכות, סיור יום הולדת בנווה צדק.

סיפורו של זרח ברנט ברחוב זרח ברנט "מהשביעייה" שיצאו בבוקר לח מיפו לפתח תקווה והוא היזם של שכונת נווה שלום ובימינו היא חלק חשוב משכנות נווה צדק "האמא של תל אביב", השכונה שיצאה מחומות יפו.

"סיור גרפיטי אמנותי בנווה צדק" ברחובות במקומות שטרם עברו ג'נטריפיקציה ושימור המבנים והבתים.

סיפורו של חיים שמרלינג מחברון ליפו וליציאה מהחומות העצמאית שלו ומשפחתו, שכניו היו ממזרח משפחת "אבו נעים" ממזרח ומעבד עורות ערבי מדרום וכל זאת בשכונת "מנשייה" ולאחר ימים נווה צדק המורחבת תקום בחלקה המערבי על מה שהיה בעבר "שכונת מנשייה".

שמרלינג שמואל חיים היה כנראה "עמיל המכס" הראשון של יפו ויתכן שהארץ ישראל כולה

סיפור הקרבות בין לוחמי האצ"ל לשכונת מנשייה ביפו בתש"ח, הקשיים, האבידות ועד ביצוע "נוהל שכן" וכיבוש צפון יפו הערבית גרם לכך שערביי יפו יברחו דרך נמל יפו ולא יהיו קרבות במרכז יפו.

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן