סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

מדריך טיולים וסיורים בחיפה תחתית.

"סיורים לקבוצות וימי גיבוש בחיפה".

סיורים בחיפה במושבה הגרמנית

סיורים בחיפה בכנסיות של חיפה, סיורים בחיפה בשווקים , סיורים בחיפה בשכונות האדריכלית, סיורים בחיפה בגנים היפים בכרמל ובעיר התחתית, סיור בתי עלמין בחיפה, סיור קניונים בחיפה , סיורי טעימות בשווקים של חיפה, סיורים מודרכים באתרי ומוזיאוני חייפה, סיור טעימות בואדי סאליב וואדי ניסנאס.

סיור מודרך לאירגונים וקבוצות בתל שקמונה ותל קסטרא, סיור אדריכלי בשכונת בת גלים חיפה, סיור בוואדי סאליב ושוק הפשפשים של חיפה מוזיאון הרכבת בחיפה של חברת הרכבות בישראל.

סיורים מודרכים בחיפה
אדריכלות ברחוב הפרסים וסיורים בחיפה
סיורים בחיפה לימי הקורונה
"אטלייה מלון בוטיק" במושבה הגרמנית חיפה
סיורים חיפאיים במושבה הגרמנית
קצה המושבה הגרמנית ממגורות דגון ונמל חיפה
מנזר זאווראא של האחיות הצרפתיות בבת גלים חיפה
בית סמסונוב חיפה
ממגורות דגון חיפה
סיור בשכונת בת גלים בשדרות בת גלים חיפה

מדריך טיולים וגיבושים בחיפה, מורה דרך לסיורי חיפה בחלקה העליון והתחתון, סיורים לקבוצות בגוון אמנותי בשוק העיראקי והתורכי ושדרות העצמאות של חיפה, סיור מודרך בגוון גרפיטי ייחודי, סיורי גרפיטי לקבוצות וימי הולדת, סיור קולינרי באיזור נמל חיפה.

סיור גרפיטי בנמל חיפה
סיור גרפיטי אמנותי בחיפה

################################

סיור מודרך בבת גלים חיפה

"צַהֲלִי קוֹלֵךְ בַּת גַּלִּים" …שכונת בת גלים בחיפה.

שכונת בת גלים הוקמה בחיפה בשנת 1923 עת העליה השלישית והצטרפו אליהם יוצאי זכרון יעקב ואחרים…
את שכונת "בת גלים" תכנן האדריכל ריכארד קאופמן מתכנן "שכונות גנים" בכל רחבי הארץ.

בת גלים יושבת ממש על קו המים בשונה מכל שכונות חיפה ובכלל בכל ארץ ישראל אין הרבה דוגמאות כאלה.

ניתן לראות סיגנונות בניה שונים בשכונת בת גלים הסיגנון הבינלאומי הוא הבהאוס, אקלקטיות קסומה, שיכונים מתפוררים של שנות החמישים ובניה ישראלית חדישה לגובה.

דמויות מרכזיות בחיי השכונה – יצחק סמסונוב הווטרינר ומאחורי ביתו התגוררה זמן קצר אסתרליין עגנון(אשתו של ש"י עגנון), אהרון רוזנפלד מכספי ספנות וממייסדי ענף הספנות בארץ ישראל, ביתה של משפחת הרכבי וביניהן האלוף הרכבי, ויקטור כהן מנהל חברת יק"א, פנחס כהן מהמייסדים ומורה דרך וטבע, בית פנחס מרגולין עורך דין וחבר עיריית חיפה.

ניתן להיכנס בשביל וליהנות "מטחנת הרוח של הטמפלרים" וממול בית הפסל פיני ויינברג איש חיפה והתמחה בפיסול באבן(טחנת רוח נוספת הייתה במושבה הגרמנית טמפלרית).
מבנה מפואר נוסף הוא מנזר הזואאררא של האחיות הכרמליתיות הצרפתיות והיום הוא חלק מבית חולים רמב"ם. באמצע הטיילת של בת גלים ניצב פסל דומם ומכוער השובר את נוף קו הים אך בעבר היה הקסימו של חיפה בתקופה הבריטית, מסעדות וממקומות בילוי ובעיקר בריכת שחיה.

השכונה עוברת תהליך של ג'נטריפיקציה, משדרגים בתים מבחינה אסתטית, בונים הורסים, האוכלוסיה המזדקנת הוחלפה על ידי זוגות צעירים וסטודנטיים החיים בהרמוניה…לשכונת בת גלים פוטנציאל רב בכל תחום הולכת ומתקדמת לה בכל תחום.

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן