סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

סיורים מודרכים וטיולים בעכו העתיקה.

סיור מודרך מתל עכו עד עכו העתיקה, טיול בין בתי הכנסת של עכו, סיור מהתקופה הפיניקית פרסית יוונית רומית עד התקופה העותמאנית בריטית של עכו וכמובן התקופה הישראלית.

סיור בבזאר התורכי עכו
בסמטה המובילה לחאן אל שווארדה ולנמל עכו בעכו

"יום הולדת בעכו"-יום צוות וגיבוש בעכו-סיור פיקנטי לקבוצות ומקומות עבודה בעכו העתיקה- סיור שווקים סיכוי סיור טעימות קולינרי בעכו- סיור מוזיאונים בעכו- סיור אמנות סיכוי סיור היסטורי בעכו העתיקה– "סיור צוותי וגיבוש לחברות בעכו העתיקה".

עיצוב מוסלמי בכניסה למסגד אל ג'זאר עכו
מסגדים בעיר העתיקה של עכו
סיור בעכו העתיקה לקבוצות וימי הולדת
סיורים מודרכים בעכו העתיקה

סיור טיול ויום גיבוש בעכו העתיקה והיפה .

"סיור ברחובות עכו העתיקה", מקור שמות הרחובות ומשמעותם לעכו העתיקה וסיור בסמטאות עכו העותמאנית והצלבנית.

"סיור באתרי עכו החשובים והיפים", סיור באולמות האבירים עכו, סיור במצודה התורכית צלבנית של עכו, סיור במחסנים של אולמות האבירים, סיור בעכו בכנסיית סנט ג'והן הצלבנית של עכו, סיור בחדרי האוכל הצלבנים האולמות האבירים, "סיור בחדר האוכל ההוספיטלרי הצלבני בעכו", סיור בגן הקסום של עכו, סיור החפיר של עכו, סיור במרכז המבקרים "אוצרות החומה" של עכו, סיור על חומות עכו, סיור בעקבות תותחי עכו, סיור במוזיאון עתיקות עכו באולמות האבירים, סיור וביקור במסגד אל ג'זאר עכו, סיור במוזיאון עוקשי עכו, סיור החמאם העתיק של עכו, סיור מול מקום הפריצה לכלא עכו על ידי האצ"ל, סיור בבזאר התורכי של עכו, סיור בשווקים של עכו, סיור קולינרי וטעימות בעכו העתיקה, סיור תאנים הסיכוי סיור בחאן אל עומדאן חאן עמודי הגרניט באתרי עכו החשובים והיפים, "סיור באולמות האבירים עכו", סיור במצודה התורכית צלבנית של עכו, סיור במחסנים של אולמות האבירים, סיור בעכו בכנסיית סנט ג'והן הצלבנית של עכו, סיור בחדרי האוכל הצלבנים האולמות האבירים, "סיור בחדר האוכל ההוספיטלרי הצלבני בעכו", סיור בגן הקסום של עכו, סיור החפיר של עכו, סיור במרכז המבקרים "אוצרות החומה" של עכו, סיור על חומות עכו, סיור בעקבות תותחי עכו," סיור במוזיאון עתיקות עכו באולמות האבירים", "סיור וביקור במסגד אל ג'זאר עכו", סיור במוזיאון עוקשי עכו, סיור החמאם העתיק של עכו, סיור מול מקום הפריצה לכלא עכו על ידי האצ"ל, "סיור בבזאר התורכי של עכו", סיור בשווקים של עכו, סיור קולינרי וטעימות בעכו העתיקה, סיור תאנים הסיכוי סיור בחאן אל עומדאן חאן עמודי הגרניט שנלקחו קיסריה(מגדל שעון כמו ביפו במלאת 25 שנים לשלטון עבד אל חמיד השני), סיור בחאן אל פרנג' הצרפתי איטלקי, סיור בחאן אל שווארדה עכו(חאן הסוחרים), סיור בחאן אל אשונה בעכו(חאן אסם התבואה) , סיור במנהרות הטמפלרים של עכו, סיור סיפור מבצר הטמפלרים שהתמוטטה, סיור אל מגדלור עכו, סיור בכנסיות עכו לסוגיהם, סיור בנמל הפיזאני עכו, סיור במסעדות עכו, סיור חומוסיות בעכו, הסיור במרינה של עכו ואי הזבובים, "סיור במסגדים עכו", סיור הכיכרות עכו העתיקה, סיור בבית הלבן הבהאי של עכו, סיור במלונות הבוטיק של עכו, סיור השער הים של עכו הכניסה לעכו מכיוון הים (ובית ספר כ"ג יורדי הסירה עכו), סיור ימי בשיט מלכת עכו ונסיכת עכו מהמרינה של עכו.

"שביל נפוליאון" בעכו העתיקה
סיורים מודרכים בעכו בשווקים הצבעוניים
חאן אל שווארדה בעכו ואל ג'זאר באופק
מדריך טיולים וסיורים בעכו העתיקה

מורה דרך באתרי עכו ומדריך טיולים על חומות עכו, מורה דרך והדרכה איכותי באולמות האבירים ההוספיטלריים וסיור טיול במנהרות הטמפלרים עכו, מורה דרך בשווקים הצבעוניים של עכו, מורה דרך בחאנים ההיסטוריים של עכו העתיקה מחאן אל עומדאן עד חאן שווארדה, מורה דרך בגנים הבהאיים של עכו, מורה דרך וביקור בבית הכנסת התוניסאי, סיור בתל עכו ותצפית על עכו החדשה והעתיקה, מורה דרך וסיורים בפעילות האקסטרים של עיריית עכו, סיור בטיילת עכו, סיור אנדרטאות בעכו.

חאן אל עומדאן עכו העתיקה
סיור מודרך בין אתרי עכו העתיקה

סיפור נמל עכו, אי הזבובים, "הקומונות של עכו הצלבנית", הקומונה של ג'אנובה, הקומונה של ונציה, הקומונה של פיזה ואמלפי, האווירה ראגיס הדרך של המלך הצלבני ואיך זה נראה בעכו, סיור בבורג' עכו.

************************************

"חדר האוכל של הנזירים" ברפקטוריום(באולמות האבירים בעכו)

הרפקטוריום(פירושו משיב נפש) והכוונה למקום המשמש לדבר אוכל שהתפתח במנזרים ונמשך לפנימיות נוער וילדים.
באמצע המאה ה-12 התפשטה תופעת "הרפקטוריום" למנזרי אבירים שחיו בתנאי קומונה והוסיפו טקסים דתיים בעת האכילה שקיבלה חשיבות מירבית לכל התופעה.

יש סוגים שונים של רפקטוריום וגם בעכו עם רמת בניה ואדריכלות תלויה בתקציב המנזר, סיגנון הבניה הוא גותי שמקורו במאה ה-12 מצרפת ומתפתח למקומות רבים באירופה וכמובן בישראל ובעכו במיוחד.

ניתן לראות וליהנות מעמודי תמיכה מעוגלים המחזיקים את "הקמרונות הצולבים" שהם למעשה גג המבנה.

הנזירים בעכו ישבו על ספסלים ארוכים ושולחן ארוך(ומפה בא המונח "שולחנות אבירים") ובראש כל שולחן ישב לו אביר ואיך מיקו את ידיהם המגואלות בשומן? בעלי חיים פרוותיים שהסתובבו בין האבירים.(מדריך טיולים ומורה דרך לסיור מקצועי באולמות האבירים בעכו העתיקה.

טיולים וימי גיבוש צוותיים בעכו העתיקה.

בת כמה העיר עכו העתיקה? מתי מתעוררת עכו בתחילה ומתפתחת? מתי עכו הולכת ובנויה ליד חוף הים?( מושג "הירידה מן התלים" בסוף התקופה היוונית ההלניסטית), מתי מגיעים הצלבנים לעכו? מה היה השם המדויק של התנועה הוספיטלרית"? מסדר ההוספיטלרים או השם הארוך- מסדר יוחנן הקדוש של בית החולים בירושלים.
ההתחלה כמסדר צבאיו פעילות אזרחית של שרותי בריאות ורפואה לצליינים נוצרים.
איזה בנין מנהלתי היה בחאן אל עומדאן לפני הבניה העותמאנית"? איזה סרטים הוסרטו בחאן אל עומדאן בעכו העתיקה? איזו דמות חשובה גרה מספר שנים בחאן אל עומדאן? מהיכן הובאו עמודי הגרניט בגבוהים של חאן אל עומדאן? מה היה בראש המגדל של חאן אל עומדאן? מגדל שעון למען עבדול תמיד השני( כמו ביפו), למה חפרו ובנות את מנהרת הטמפלרים? איך מצאו וחשפו את מנהרת הטמפלרים? מה מקור המים במנהרות הטמפלרים? כמה חאנים עתיקים יש בעכו? יש נוצרים בעיר העתיקה של עכו? מהו המסגד המרכזי של עכו העתיקה? למה מסגד אל ג'זאר קדוש לערביי עכו? מהו המסגד הגדול בארץ ישראל ומיהו השני והשלישי? היכן החומוס הכי טעים של עכו? מה שם האי הקטן בכניסה לנמל עכו( המרינה)? מי בנה את עכו הישנה החדשה? כמה שכבות היסטוריות נוכל לראות במו עינינו בעכו? על איזה ציר הושתת "שוק עכו"?

מי יזם והקים את פסטיבל עכו יחד עם עיריית עכו? מיכאל שטראוס ז"ל שתרם רבות לפעיליות תרבות רבות בעכו.
איפה תעשיית הסוכר פרצה ופעמה בארץ ישראל ובגליל המערבי? רמז, עכו( ממש במתחם אולמות האבירים ההוספיטלרים" של עכו)
מה שמות השווקים של עכו? מה הסיפור של הפריצה לכלא עכו? מי פרץ ומהיכן הגיעו והתארגנות לפריצה? מי היה גלוי בכלא עכו כולל דמויות מרכזיות?
מי היה הרוג המלכות הראשון שנתגלה בעכו?
מי הייתה הקומונה הראשונה שכבשה את עכו מהים בתקופה הצלבנית? למה לא היה צי ימי לממלכת הצלבנים? מי היו הנזירים שהפכו הטמפלרים? הטאוטנים וההוספיטלריים?
כמה רובעים וחלקים היו לעיר עכו בתקופה הצלבנית?
מה שמות הכנסיות של עכו העתיקה?
מה יש היום בחפיר של עכו? היכן בילו אנשי עכו של לפני הקמת המדינה? החמאם התורכי.
מי היו היהודים המפורסמים בעכו לאורך כל הדורות? איך קשורה קליאופטרה מלכת מצרים לעכו?
היכן מסעדת הדגים הטובה של עכו?

www.toursguides.com
www.efitours.co.il

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן