סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

"סיור וטיול מודרך ויום גיבוש בעכו העתיקה הצלבנית עות'מאנית בריטית".

טיולים מודרכים וימי גיבוש בעכו לקבוצות וימי הולדת, זוגות וחברים.

מורה דרך ומדריך טיולים בעכו העתיקה והחדשה.

חדר האוכל במנזר ההוספיטלרי(אולמות האבירים)

סיורים מודרכים וימי כיף בעכו העתיקה לקבוצות, גופים ומוסדות, קבוצות תיירים וימי הולדת ואירועים.

סיור עכואי בעכו העתיקה באולמות האבירים שמטרתם הייתה אכילה, לינה, אחסון ובית חולים מקומי גדול .

עכו העתיקה הייתה עיר הבירה של ממלכת הצלבנים לאחר מסע הצלב השלישי בשנת 1191 בתקופת ריצ'ארד לב הארי," מסדר יוחנן הקדוש של בית החולים בירושלים" נבנה על ידי אביריו ורבים מהצליינים השתמשו במכלול המבנים הנקראים "המצודה".

אולמות האבירים נהרסו על ידי הממלוכים ושפכו חול על העיר עכו, דהאר אל עומאר משפץ בונה את המצודה מחדש ואחמד אל ג'זאר גם משדרג ומשפץ את המצודה והארמון שלו היה חלק המצודה של עכו.

באולם הצפוני של "אולמות האבירים" בעכו ישנם 9 אולמות – שבעה למחסנים, שניים לבורות מים והאחרון ,אולם מעבר לחצר המרכזית של המנזר והמצודה ההוספיטלרית של עכו.

"בגרנד מוניר" המזרחי היו טקסים או בית חולים או שניהם והרפקטוריום בחלק הדרומי הוא חד האוכל הצלבני ואנו קוראים עד ימינו "שולחנות אבירים" על שם סידור השולחנות של אבירי המנזר של עכו.

"החמאם של עכו" -"החמאם אל באשה" שבנה מחמוד אל ג'זאר הוא אל ג'זאר.(בתחילה שמו היה אל ג'דיד)

"מוזיאון עוקאשי" מציג תערוכות מתחלפות של אמנות ישראלית וגם יצירות של האמן אבשלום עוקשי ז"ל חי ב 1916 – 1980- עוקאשי היה מהציירים הישראלים הנחשבים והטביע את חותמו על האמנות הארצישראלית. עוקאשי עשה האמן בעכו בה חי, יצר ויזם את סדנאות הציור המיוחדות שהפכה לאחר מותו ל"מוזיאון עוקשי לאמנות" במטרה להעביר את מורשת האמנות של עוקאשי לדורות הבאים. עוקאשי לימד בבתי הספר היסודיים של צפת ולימד גם באוניברסיטת חיפה אמנות שעליה גדל בארץ ישראל וניתן לראותה בעבודותיו של עוקאשי.

מומלץ לסייר ולהכיר את "מוזיאון אוצרות בחומה" ובה היסטוריה עכואית ומה שנמצא בשווקים של עכו.

מנהרות הטמפלרים של עכו-לאחר שירושלים נפלה, הטמפלרים שהיו מלווי שיירות ועוזרים בטיפול הצליינים עברו לעכו העתיקה וקבעו את מקומם בחלק הדרומי מערבי ועל הים הייתה מצודת ים ענקית ואומרים אף חזקה ובצורה יותר מהמצודה ההוספיטלרית הצפונית, אך הים ואולי צונאמי או רעידת אדמה החריבה את המצודה וכיום ניתן לראות את קן המצודה במים ושרידי הכורכר בים התיכון.

סיור שווקים וטעימות בעכו הבזאר התורכי והשוק העירוני ועל חומות עכו, סיור וביקור בבית כנסת הרמח"ל על שם רבי משה חיים לוצאטו ודרכו הרוחנית ממעמקים קראתיך ה' ונמשיך לחאן אל פריינג' או חאן הפרנקים בו התאכסנו הנוסעים ממקום למקום ורכבו על גמלים ומשהו לסוסים כולל אבוס במרכז חאן אל פריינג'.

"סיור חאנים בעכו העתיקה" – חאן א-שונה, חאן אל עומדאן המפואר בעמודי הגרניט "והשעון" שנבנה לכבודו של עבד אל חמיד השני בהיותו לו 25 שנים לשלטונו על האימפריה וסיום עם חאן אל שווארדה ופירושו חאן הסוחרים של עכו וסיור היכרות עם המרינה של עכו ואי הזבובים.

"מנהרות הטמפלרים של עכו" שנחשפו בשנת 1994 לאחר פיצוץ בצנרת והעת איסטלטור שחפר קמעא והגיע את חלל ענק וכך ראשןת העתיקה החלה את החשיפה והחפירה,מנהרות הטמפלרים הוקמו לקרת סוף המאה ה-12 וחיברה את המצודה הטמפלרית העצומה והגדולה מהים לכיוון המרינה והייתה מתחת לרובע הפיזני, גובה המנהרה בממוצע הוא שני מטרים ואורך מנהרות הטמפלרים עד 350 מטרים, המנהרה חצובה בסלע הבסיסי בחלק התחתון ובחלק העליון קמרונות גזית מסלעי גיר, הכניסה למנהרה בצמוד לחאן אל עומדאן או מחניון המגדלור והים של עכו.

"מוזיאון אסירי המחתרות" מספר לנו אודות המחתרות בתקופה הבריטית ונמצא "במצודה של עכו" הצפונית והיה אפילו מעון המושל המקומי, הראשונים שנכלאו בעכו היו אנשי השומר -חיים שטורמן וצבי ניסנוב.

משנת 1918 מתחילת הכיבוש הבריטי הסבו את המצודה לכלא ובעיקר היו פה פושעים ערביים, בין הכלואים היו זאז ז'בוטינסקי ומשה דיין,שמונת עולי הגרדום בעכו היו: שלמה בן יוסף, דב גרונר, יחיאל דרזנר, אליעזר קשאני, מרדכי אלקחי, מאיר נקר, אבשלום חביב ויעקב וייס.

הפריצה לכלא עכו הייתה ב 4/5/1947 ושוחררו 41 מהאירגונים העבריים: ההגנה, אצ"ל ולח"י.

זאווית אל שאד'לייה- זאווייה זה מקום התבודדות ולימוד של שייחים ואנשי דת ברמה גבוהה, בזאוויה ניתן לאכול לשתות ואולי גם ללון, מייסד ומכונן מסדר הדרווישים בעכו הוא השיח' עלי נור אל-דין אל ישרוטי  .

"בית הכנסת אור תורה" עכו– בית הכנסת התוניסאי של עכואו בית הכנסת ג'רבה שבנייתו החלה בשנות החמישים, ציון בעדש ז"ל החל את הפעילות ויצר בדעתו את הפסיפסים (המייצרים היו קיבוץ איילון)

קבר קפארלי עכולואי מארי מקסימיליאן דה קאפארלי די פלגה, היה מהנדס צבאי של נפוליאון והחייל עם עיטורי הגבורה והמעמד שנהרג בכתר על עכו, לואי מארי מקסימיליאן דה קאפארלי די פלגה תכנן את הסוללות והעמדות שנפוליאון יצר כדי להפיל את חומות עכו, קפארלי קיבל כדור מצלך תורכי.

הגנים הבהאיים של עכו- הגנים מקיפים את קבר בההא אוללה והנביא המייסד של דת הבהאיים, שורת ברושים תוביל אותנו למקדש/הרבר הקדוש, גנים סימטריים, המון פרחים ויופי.

קו השיט חיפה-עכו, קו שיט פנימי המתחיל בחיפה באיזור השיט בים התיכון למרינה של עכו.

סיור טעימות קולינרי בשוק עכו העתיקה.

"כנסיות בעכו העתיקה" – כנסית סנט ג'ון הפרנציסקנית על חומות עכו וליד המגדלור, "כנסיית סנט ג'ורג' בעכוברחוב 2912 העיר העתיקה, עכו על שם גיאורגיוס הקדוש מלוד,כנסית סנט ג'וג' בעכו נבנתה באמצע המאה ה19 בשנת 1666 , תחילתה של כנסיית סנט ג'ורג' והקמתה על ידי הנזיר המינוריט יוג'ין רוז'ה , 35 שנים יותר מאוחר מבקר פה בעכו הרופא גבריאל ברמונד (Bremond) ממרסיי.

"הכנסייה המארונית" מצויה בחלק הדרומי מערבי של עכו , המארונים הגיעו מלבנון והוגלו בתקופה הצלבנית ומי שהחזיר אותם היה פאחר א דין הדרוזי ששל על הגליל לשמה הנוסף "סנט ניקולס" עכו.

"אכסניית אנ"א ובית ההבראה עכו"- אכסניה מהחדשות והטובות שנותנות שירותי נופש ואירוח בעכו העתיקה.

"מדריך טיולים בעכו בין אתרי עכו", כנסיות עכו, מסגד אל ג'זאר בעכו, סיור עם מדריך טיולים באתרים הצלבניים ההוספיטלריים והטמפלריים, הטבטוניים והקומונות הפיזניות וג'נובניות.

הזאוויה של הסופים בעכו(ומתנ"ס עכו)
מסגד אל ג'זאר עכו
הזאוויה של הגופים ומסגד הסופרים בעכו
הנמל הפיזני של עכו
המגדלור של עכו העתיקה
המנבר והמחראב של מסגד אל ג'זאר עכו
מסגד אל ג'זאר בעכו
גן הפיקסים או גן הבוסתן בעכו העתיקה
המסגד המרכזי של עכו

טיול סיור ויום גיבוש צוותי בעכו העתיקה:

בת כמה עכו? היכן נוסדה עכו בתחילה? מתי בנו את עכו ליד הים?( הירידה מן המילים בסוף התקופה היוונית), מתי כבשו הצלבנים את עכו? מה היה השם המלא של ההוספיטלרים"? מסדר ההוספיטלרים או השם הארוך- מסדר יוחנן הקדוש של בית החולים בירושלים. ההתחלה כמסדר צבאי אך עם פעילות אזרחית של  שרותי בריאות צליינים. מה היה שמו של חדר האוכל ההוספיטלרי נזירי?  

מה היה בחאן אל עומדאן לפני הבניה העותמאנית"? אלו סרטים הוסרטו בחאן אל עומדאן? מי גר מספר שנים בחאן אל עומדאן? מהיכן הביאו את עמודי הגרניט של חאן אל עומדאן? מה היה הראש המגדל של חאן אל עומדאן? מה היה מטרתה ויעודה של מנהרת הטמפלרית? איך מצאו וחשפו את מנהרת הטמפלרים? מה מקור המים במנהרות הטמפלרים? כמה חאנים עתיקים יש בעכו? יש נוצרים בעיר העתיקה של עכו? מהו המסגד המרכזי של עכו העתיקה? למה מסגד אל ג'זאר קדוש לערביי עכו? מהו המסגד הגדול בארץ ישראל ומיהו השני והשלישי? היכן החומוס הכי טעים של עכו? מה שם האי הקטן בכניסה לנמל עכו( המרינה)? מי בנה את עכו הישנה החדשה? כמה שכבות היסטוריות נוכל לראות במו עינינו בעכו? על איזה ציר הושתת "שוק עכו"?

מי יזם את פסטיבל עכו? מיכאל שטראוס ז"ל שתרם רבות לפעיליות תרבות רבות בעכו.

היכן התחילה תעשיית הסוכר בארץ ישראל ובגליל המערבי? רמז, עכווו( אולמות האבירים ויצמן 1 עכו)

כמה שווקים יש בעכו? מה הסיפור של הפריצה לכלא עכו? מי פרץ ומהיכן הגיעו והתארגנות לפריצה? מי היה גלוי בכלא עכו כולל דמויות מרכזיות? מי היה הרוג המלכות הראשון שנתגלה בעכו?

מי הייתה הקומונה הראשונה שכבשה את עכו מהים בתקופה הצלבנית? למה לא היה צי ימי לממלכת הצלבנים? מי היו הנזירים שהפכו הטמפלרים? הטאוטנים וההוספיטלריים?

כמה רובעים וחלקים היו לעיר עכו בתקופה הצלבנית? מה שמות הכנסיות של עכו העתיקה?

מה יש היום בחפיר של עכו? היכן בילו אנשי עכו של לפני הקמת המדינה? החמאם התורכי.

מי היו היהודים המפורסמים בעכו לאורך כל הדורות? איך קשורה קליאופטרה מלכת מצרים לעכו?

היכן מסעדת הדגים הטובה של עכו? אתם תחליטו בסיורכם בין אתרי עכו העתיקה.

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן