סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

"סיורים לקבוצות ביפו העתיקה" וסמטאות יפו עד שוק הפשפשים והשוק היווני.

"מורה דרך ומדריך טיולים ביפו ונווה צדק".

סיורים "מודרכים לקבוצות ביפו" העתיקה והחדשה, מהשעון ההיסטורי של יפו לנמל יפו ומשוק הפשפשים לשוק היווני, מהרהט והמסגד המרכזי לסמטאות יפו, משער רעמסס המצרי לפסל ההבטחה של דניאל כפרי בפיסגת יפו העתיקה, סיורים בנווה צדק והיציאה מן החומות של יפו.

"סיורי אדריכלות ואמנות ביפו"- סיורי סטיילינג ביפו העתיקה- סיורי טעימות בשווקים של יפו.

להדרכה פיקנטית וצבעונית, הדרכה מספרת סיפור וענין, היסטוריה ללא היסטריה, בקול נעים כיפי מדבר מספר סיפורים ולא חופר-0522686908 אפי נחמיאס

www.efitours.co.il www.siyurimironiyim.co.il

הכנאפה הכי טעים ברחוב עולי ציון שוק הפשפשים ביפו
"כנאפה יפו" בשוק הפשפשים יפו

סיור מודרך בשוק הפשפשים ביפו:

סיור טעימות קולינרי בשוק הפשפשים והיכרות ים עכו. יפו, המבנים ההיסטוריים של שוק הפשפשים, סיור קולינרי בין המאכלים של לאון הבולגרי, פיצות איטלקיות, חצא'פורי גיאורגי, חומוס דני ופלאפל, שקשוקה טריפוליטאית.

מבנה השב"כ בשנות החמישים והשישים ברחוב בית אשל, חאן זונאנה(חאן מאנולי) והעליה ממדינות מזרח אירופה, הוסטלים וחאנים עתיקים,נשים מובילות ביפו העתיקה והמרשימה.

סיור מודרך ביפו העתיקה:

סיור וטיול חוויתי באיזור השעון וסיפורי של שליט תורכי שיצא רק פעמיים מארמונו אך שלט קרוב לשלושה עשורים עבדול חמיד השני, אגדות השעון והשען של יפו מוריס שייננברג הציוני המעשי ופעמים אגרסיבי.

הקישלה והתמורות שעבר מהתקופה העותמאני לבריטים ישראלית והיום מלון סתאיי המפואר- בית מעצר תורכי הכולל קישלה וזינזאנה ושימש את יפו בכליאה עממית והמשכה בתקופה הבריטית כבית מעצר וכלא עד התקופה הישראלית שלנו ומשטרת יפו הייתה פה ממש עד הקמת המלון.

בית הסראיה או בית המושל החדש של יפו-כאן ישבו מושלי יפו ובשנת 1948 כל הגנגסטרים של יפו וסיפור פיצוץ בית הסראיה ב 4.1.1948 על ידי הלח"י ומשמעות הפיצוץ בבריחת ערביי יפו לג'בלייה.

תכנון בית הסראיה על ידי ברוך פפרמייסטר איש ראשון לציון ואדריכל ידוע, מבנה הדר שהיה אמור להיות בית תרבות תורכיה ישראל ונמנע בגלל "סיפור המרמרה" ובהמשך יוקם פה "בית תרבות ץורכיה ישראל" ביפו.

"סיור מודרך לגופים ומוסדות בנווה צדק יפו"-

סיורים מודרכים בנווה צדק היפה והרומנטית, סיור היציאה מן החומות של יפו, סיור סיפורי אהבה עם שירים , סיור שירים ומשוררים, סיור על אישים מנהיגים סופרים ורבנים בנווה צדק ונווה שלום ,סיור בעקבות הרב קוק הרב של יפו ורב המושבות בתחילת דרכו בארץ, סיור אדריכלות ואמנות יפואית בנווה צדק, סיור אקטואליה ושינויי נווה צדק היפה.

"אלהמברה" יפו המקום לקפה להתערבב ולראות מופע טוב והיום מרכז סנטלוגיה

"התפוז המרחף" של רן מורין מסעות מזל אריה ביפו העתיקה

רעיונות לסיורים בסביבת יפו: סיור מודרך בשדרות רוטשילד לילינבלום "ואחוזת בית" ובתים מספרים באחוזת בית תל אביב -הבהאוס מול הסיגנון האקלקטי הלקטני, סיור טעימות בשוק הכרמל ושכונת "כרם התימנים" מלווים בשירים , סיורים מודרכים בפלורנטין עם גרפיטי ואמנות רחוב, סיור מודרך במתחם התחנה ושימור תחנת הרכבת של יפו.מדריך טיולים לסיורים ביפו המותאמים לאופי הקבוצה, מדריך טיולים לימי הולדת ביפו וסיורי שווקים ביפו , סיורי נשים ואהבות מזמרים ביפו, נשים שהטביעו חותמן על יפו, סיור סימטאות וכיכרות ביפו..

סמטה יפואית קסומה
סגנונות בניה ואדריכלות ביפו
סמטת מזלות היורדת לנמל יפו

סיורים מודרכים וטיולים ביפו העתיקה בסמטאות המזלות

סמטה יפואית עותומנית מעוצבת ביפו העתיקה

מוזיאון בית גידי ביפו ויפו העתיקה
כניסה לבית טיפוסי ביפו העתיקה מול בית דן בן אמוץ

סיור וטיול במושבה האמריקאית ביפו:

סיור מודרך מדרך יפו אילת למסעדת קרן הישנה שישבה בבית נורטון האמריקאי ההיסטורי וביקור במלון "דריסקו" שהיה "מלון ירושלים" ההיסטורי הראשון מחוץ לחומות, בית רולה פלויד מורה הדרך האמריקאי ובהמשך בית תיאודור זנדל האדריכל הטמפלרי, ביקור בכנסית עימנואל וסיור במתחם אכסניית עימנואל מתקופת הרוזן פון אוסטינוב, התקופה התורכית ועד הבריטית, מחנה צה"ל שהיה פה ומלון ברמה בסיסית.

סיורים מודרכים לקבוצות וחצי הולדת בעג'מי יפו:

סיור אדריכלי מקסים בעגמי ברובע המרוני וברחוב קדם שהיה רחוב 60 ההיסטורי, סיור אדריכלות בעקבות בתים וסיפורים, אירוח אצל "קפה אנטון" , בית השגריר הצרפתי הבנוי בסיגנון הבינלאומי (הבהאוס) ונבנה על ידי יצחק שוורץ היהודי לעבד אל רחים חברו המיליונר.

סיורים מודרכים ברחוב ירושלים ורחוב בוסטרוס:

סיור מודרך ביפו ברחוב בוסטרוס ההיסטורי(רחוב רזיאל היום) ובו "מוסדות המדינה שבדרך", "הכשרת הישוב" בראשותו של ד"ר ארתור רופין, בית המשפט העברי הראשון, הגימנסיה שהקים ד"ר יהודה לייב מטמון הכהן, מלון קאמיניץ ההיסטורי, "עמוד החשמל הראשון של רחוב בוסטרוס" ביפו.

סיורים מודרכים בשדרות ירושלים ביפו- "נתיב הגמלים" שלעבר או דרך שכם שהיו בדרך צפונה ומייסד הדרך החשובה היה חסן בק ושמה של הדרך "ג'מאל פאשה" שממשיך להיות קינג ג'ורג' בתקופה הבריטית וכיום רחוב ירושלים.

"בנק אפ"ק" ישב בשדרות ירושלים פינת רחוב אילת, בנין הדואר המרכזי שהוקם ב1937 על ידי אוסטן סיינט בארב האריסון, בית האופרה שהפך לתיאטרון גשר, בית החולים "צהלון" של משפחת דג'אני, הרכבת הקלה היא המוקד בימימו והרחוב שומם יחסית לשנים עברו אך תוך זמן קצר יחזור לאיתנו וכוחו הכלכלי מסחרי.

בבית של סלים קסאר ביפו,קונסול של יותר מעשר מדינות,סיפור החלפת הכובעים והחליפה המהדורה של סאלים קסאר,סיפור הקרנטינה ביפו,"מבצע עוגן" ביפו וכיבוש יפו על ידי הבריטים , הרס ובניה מחדש של הבריטים אחרי המאורעות הגדולים ,מצחך חלופי ביפו והקמת נמל תל אביב,סיפור של נמל יפו-נמל שאינו נמל, איברהים פחה משדרג את נמל יפו,ספינות קיטור עוגיות מחוץ לנמל יפו, סיפור ה-jaffa והייצוא לאירופה וכל רחבי העולם, רציף מעץ בנמל יפו, זיכרונות נמל יפו כפי שסיפרו אליעזר בן יהודה, זיכרונות דר' הלל יפה, יצחק בן צבי ונחום גוטמן, דוקטור חיים חיסין ואברהם משה לונץ, "הסרסורים מורידים העולים החדשים" היה חיים יהושע גולדברג או בשמו השני חיים בקר.

עוד מספרי סיפורים יפו-שי עגנון, איטה ילין וישראל בלקינד .

ההוספיס הלטיני המשוקם ובונה את יפו , הפרנציסקנים הנוצרים בונים חדרי אירוח רבים למען הצליינים הרבים שעלו ליפו ובדרך לירושלים ונשארו ביפו לזמן קצר.

סיור זוגי ביפו- סיור יום הולדת למשפחות ביפו-סיור טעימות בשוק הפשפשים ליום הולדת וקבוצות נשים, סיור ערב לחברים וחברות ביפו העתיקה, סיור לאירגונים ומוסדות ביפו העתיקה.

"התותח התורכי" של יפו
"כנסיית סנט פטרוס" ביפו העתיקה
ליד " בית שמעון הבורסקאי" ביפו העתיקה
"סמטאות יפו העתיקה"
"שער רעמסס" המצרי ביפו
היגרוליפים וכתבי יתדות מצריים
יפו העתיקה מעל סמטאות המזלות
"פסלו המרחף של רן מורין" בסמטאות המסלולים"התפוז המרחף"
"שער נפוליאון" והכניסה הדרומית ליפו
בית יפואי אותנטי ברחוב מרגוזה פינת יפת
בית החולים הצרפתי של יפו ורחוב יפת
"התפוז המרחף של רן מורין"

מסגד הים" של יפו

בית החולים הצרפתי הישן ביפו

השעון של יפו ובית הסראיה בית המושל של יפו

קולג' לה פרה-בית ספר נוצרי יפואי

הרהט של המחמודייה(הסביל של יפו)

פונדקים ובתי מלון ביפו, מרדכי בן הלל ממקימי תל אביב היה ביפו ישרים ושלושים שנים לפני הקמת תל אביב ומתאר את עובדי נמל יפו שמורידים יהודים לבחירות הקטנות ועל החולצות רשומים שמות בתי מלון כמו "קאמיניץ" , בספר "תמול שלשום" של שי עגנון מתאר כך-"בית זה פונדק ובכל הבית היה פונדקי",יצחק קומר ביפו לפי ש"י עגנון.
חצר הארמנים ביפו, הכתב הארמני והמנהיגות הארמנית העצמאית מיתר הכנסיות, במנזר הארמני שיכן נפוליאון את חוליו החולים בדבר, כיבוש יפו על ידי נפוליאון על ידי ארבע דיוויזיות , דיוויזיה עם הגנרל הון מדרום , ממזרח וצפונה ליד תל ג'ריסה ודיוויזיה אחת הייתה העתודה ברמלה, כריתת ראשי החיילים הצרפתיים על ידי התורכים, שלושה ימי טבח בחיילים התורכים, מגפת הדבר ביפו והטיפול הרפואי, כישלון נפוליאון בעכו ומנוחה והתאוששות נפוליאון ביפו. הגירוש התורכי  בשנת 1914 אלכסנדריה.
בהא אל דין שליט יפו מפוטר על ידי ג'מאל פאשה  שרואה בו חתרן וממנה את חסן בק לשליט יפו וגם הוא היה לא פחות מבהא אל דין בקשיחותו .

הדואר ביפו ליד המנזר הארמני הייתה סוכנות אוסטרית הונגרית "לויד"  שהפעילה קו ספנות דואר ובעקבות לויד הגיעו חברות נוספות ליפו. חסן בק הורס שוק הורס בתים ביפו, בונה את מסגד חסן בק ומרחיב את שדרות דניאל פאשה והיום שדרות ירושלים

בתי העסק הטמפלריים ביפו פרידל וברייש שהיו ליד מועדון אריאנה ההיסטורי.
רובע בתי הבושת בחוף יפו, נחום גוטמן כותב על זונות יפו,מסעדות ערביות גדולות ליד זונות יפו, מסילת הרכבת של יפו מיפו לירושלים והרכבת הקטנה "הטרזינה" שהובילה משכונת מנשייה לנמל יפו.
היציאה של יפו מלונות יפו הערבים בונים את עג'מי, מנשייה וג'בלייה, לבה של יפו העתיקה הוא כיכר השעון, שוק המנזר והסראייה החדשה, מגדל השעון .

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן