סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

סיורים מודרכים לקבוצות בחיפה.

טיולים מודרכים לימי הולדת גופים ומוסדות בשכונות ובשווקים של חיפה, סיור מודרך בעיר התחתית ובכרמל הירוק והגבוהה, סיור ואדיות-ואדי ניסנאס וואדי סאליב, סיור בכרמל בכרמל הצרפתי, סיורים בגנים הבהאיים של חיפה ומקדש הבאב, סיור מוזיאונים בחיפה, סיורי גנים בעשרות גנים בחיפה.

המושבה הגרמנית והגנים הבהאיים מרחוב יפה נוף בחיפה
חיפה מטיילת לואי ומפרץ חיפה והגליל המערבי
"התותח התורכי" בטיילת לואי לכיוון נמל חיפה

סיור מודרך של אפי נחמיאס בחיפה לימי הולדת ,גופים מוסדות, חוגי מטיילים וקבוצות מטיילות.

סיור מודרך בחיפה לחוגי מטיילים, ימי הולדת, מקומות עבודה, גמלאים, היי טק, משרדי ממשלה וכל אוהבי הטיול סיור מלווה בפיקנטריות ,הגיגים, בשפה העברית התקנית והנעימה ובחיוך.

סיור היכרות בחיפה בכרמל ההררי הגבוה או בעיר התחתית של חיפה בואכה נמל חיפה.

סיור מודרך במושבה הגרמנית טמפלרית וואדי ניסנאס:

נכיר את המושבה הגרמנית, נשוחח על הטמפלרים גרמנים נוצרים מוירטנבורג שמגיעים לחיפה יפו, תל אביב לאחר ימים, ירושלים, בית לחם הגלילית ואלוני אבא ווילהלמה -בני עטרות.

מפרץ חיפה במלוא הדרו בחיפה
דקל והמושבה הגרמנית מול מפרץ חיפה בחיפה

נסייר ונכיר את "בית העם הטמפלרי" שהיה מרכז המושבה,נכיר את האב והבן שומאכר בעלי תרומה מכרעת למדינת ישראל שתקום, משפחת שמידט, משפחת קלר, שטרובה ובית דיק שעסקו בכלים חקלאיים.

התיאולוגיה של כריסטוף הופמן ודוד הארדג והשינוי מפרוטסנטיות לטמפלריות מ 1868 בחיפה.

סיפור השיפוץ והשימור של "המושבה הגרמנית של חיפה" בדור האחרון המקושר לבהאים של חיפה.

המשך הליכה דרך רחוב הפרסים המפואר בבנייניו ואתרי הקשורים לבהאים ועשירי חיפה, המשך דרך בתי ההדר של רחוב סנט לוקאס לואדי ניסנאס ובו שוק ירוק תוסס, מסעדות, בתי קפה, בסטות פירות וירקות, קליית קפה, פלאפל מישל ופלאפל הוואדי, חומוסי הוואדי, כנאפה, בקלאווה ומיני מתיקה.

"חצוצרה בוואדי" של סמי מיכאל וסיפור השכונה מתש"ח 1948 ושינויי האוכלוסיה .

גן הפסלים בשדרות הציונות בחיפה

סיור בכרמל הצרפתי בכנסיית סטלה מריס ותצפית על מפרץ חיפה קריות וגליל מערבי.

סיורים בגנים הבהאיים מרחוב יפה נוף טרסה 19 וירידה לשתי הטרסות הצופות על חיפה והגליל המערבי וגבול הלבנון, אפשרות ירידה רגלית מהכניסה של המשרדים הבהאיים וירידה במאות מדרגות ותצפיות עוצרות נשימה, גנים סימטריים עד המקדש המפואר משיש קיאמפו וגנים צבעוניים.

סיור בטיילת לואי מהתותח התורכי שהגן על חיפה, מזרקות מים, תצפיות נוף מדהימות והליכה עד מלון דן פנורמה חיפה ,אנדרטת אסון המסוקים ומוזיאונים מקומיים.

סיורים מודרכים בבת גלים חיפה: טיול מודרך בשכונת בת גלים לחוף ימה של חיפה, סיור מודרך ברחובות בת גלים ברחוב העליה השניה, רחוב מרגולין ובטיילות בת גלים והחוף, סיגנונות בניה בבת גלים חיפה והחל מתכון השכונה על ידי ריכארג קאופמן האדריכל של ההתיישבות היהודית הציבורית, בהאוס בבת גלים חיפה מהשכונות הבודדות שהוקמו ממש על חוף הים של חיפה,בתים מספרים בשכונת "בת גלים" חיפה כמו בית סמסונוב מראשוני הווטרינרים בישראל, בית אהרון אולגה רוזנפלד שיהיה מראשי חברות הספנות בישראל, רחוב מרגולין וממקימי בת גלים, סיור בבית החולים רמב"ם ההיסטורי, שדרת העליה השניה, חוות הטמפלרים וטחנת הקמח בבת גלים,סיור חיפאי בשכונת בת גלים ואתרי חיפה עם אפי נחמיאס מורה דרך ומדריך טיולים ברחבי ארץ ישראל.

הגנים הבהאים והמושבה הגרמנית בחיפה
"מפרץ חיפה" מטיילת לואי חיפה
"הכניסה למוזיאון מאנה כץ" מול דן פנורמה והטיילת לואי
חיים מוות בטיילת לואי, אתר הנצחה לאסון המסוקים ונופלי חיפה
הגשרים התלויים ליד רמות יצחק בנדר והעיר חיפה
"הגשרים התלויים" בנחל קטיע ליד אוניברסיטת חיפה

סיור מוואדי ניסנאס למושבה הגרמנית וכאן ברחוב הפרסים.

בתים מספרים בחיפה היפה:

סיור ב"בית אוליפנט" בשדרות בן גוריון 16 אשר בחיפה ונדבר על איש ציון שאהב את החזון הציוני יהודי סר לורנס אוליפנט, בריטי שחלם יותר ציונות מרבים וטובים מהיהודים בניכר.

בהתהלכנו ברחוב בן גוריון נגיע לבית אוליפנט ויהיה כתוב: haus Oliphant וכן "אשרי אלה המקיימים את המצוות וההולכים בדרך הישר"  והיה חבר באגודת הטמפלרים בחיפה משנת 1870 .

בעל הבית הטמפלרי גרמני קרל אולדורף היה נגר והקים לו נגריה בחצר הבית ולאחר תקופת מה עבר ליפו והיה לראש הקהילה הטמפלרית, לא הצליח בעסקיו וירד לארה"ב ואת הבית מוכר ל סר אוליפנט.

לורנס אוליפנט קיבל את הכבוד המגיע לו כאחד הציוניים הגדולים שגרם להעלאת יהודים רבים מאירופה.

אליס אשתו נפטרה ב שנת1886 ונקברה בבית העלמין הטמפלרי בחיפה והספיק להתחתן עם אישה שנייה – רומונד אוון וחודשיים לאחר מכן נפטר .

אישתו השניה של אוליפנט גרה פה עם הצייר טמפלטון שנספה בסערה בים ולא ידוע לנו גורלו.

"בית חרושת עתיד" תחילת התעשיה המודרנית בחיפה וישראל והמפעל/ בית החרושת המודרני הראשון.

נחום וילבושביץ המהנדס מקים את "מפעל עתיד" בשנת 1903 ועוסק בתחום כבישת הזית ושמן הזית.

"בית החרושת והמפעל חדיד" לא היה מאוזן כלכלית והפסיד והצליח למצות רק כ-10 אחוז שמן מהגפת, ולכן נסגר. ובמקומו הקימו את "מושבת בצלאל" על ידי בוריס ש"ץ בבן שמן.

מוזיאון התעשייה לשמנים בארץ ישראל הסוקר את תעשיית השמן מימים ימימה ועד ימינו ובין מנהליו היה נחום וילבושיץ וילבוש מחלוצי התעשייה הישראלית בישראל.

סוף המאה ה 19 האימפריה העותומנית מתחילה להתרסק והתעשייה המקומית מתחילה לנסוק עם האימפריה הבריטית ובחיפה הוקם נמל עמוק, בתי הזיקוק, "מפעל נשר" למלט ומפעלים נותני שירותים לכולם.

"הטכניון הישן"- לבה של חיפה העברית, המבנה נוסד על יד "עזרה" ב 1911 ועד לחנוכת הבית ב 1925 היו קשיים רבים ובעיקר במלחמת העולם הראשונה, הטכניון הוקם בשכונת "הדר" ונבנה על ידי היהודי גרמני אלכסנדר ברוולד בסיגנון הישראלי ציוני , זרם זה פעל בשני העשורים של המאה ה-20 ובסיגנון בורך בסינתזה בין הסיגנון הערבי המקומי לסיגנון המערבי ושילובם יחד.

בנין הטכניון של חיפה אחד המבנים החשובים בחיפה וארכיטקטורה ייחודית, "הטכניקום" הוא יצירתו של פאול נתן ראש החברה "חברת העזרה ליהודי גרמניה" וגקם "למהפכה תעשייתית".

בית רוטנברג בחיפה-ביתו של הזקן מנהריים וסיפורו של פנחס רוטנברג אבי החשמל בישראל , סיפור יוצא דופן מרתק וחינוכי למרות האין סיכוי-פנחס רוטנברג עשה זאת.

בית שומאכר במושבה הגרמנית בחיפה– נבנה על ידי יעקב שומאכר סתת אבן ואדריכל והיה לשותף בתכנון המושבה הגרמנית של חיפה ואב למאפייני המושבה: בית אבן, מרפסת בחזית.

שומאכר נולד בארצות הברית להורים גרמניים, אביו יעקה הצטרף לטמפלרים בשנת 1869, גוטליב שומאכר למד בשטוטגרט ארכיטקטורה והנדסה, גוטליב שומאכר תכנן את היקב בראשון לציון, בית החולים המסיונרי של צפת,אכסניה גדולה לנצרת ותכנון פסי הרכבת מחיפה לדמשק.

יעקב היה לסגן הקונסול של ארה"ב ולאחר מותו עבר לבנו גוטליב שומאכר.

בבית שומאכר התארחה משלחת הp.e.f (הקרן לחקר הארץ של הבריטים),החברה עסקה בתחילה במסיונריות ובמהרה עברה לחקר הארץ בכיוון ההיסטורי, ארכיאולוגי, אנתרופולוגי, טופוגרפית גיאולוגית, מטאורולוגיה, טבע חי וצומח בראשותו של לוטננט קונדור-, בבית שומאכר התארחה משלחת הp.e.f  בראשותו של לוטננט קונדור הגרמני, גוטליב שומאכר ידוע היה כארכאולוג ואחד מממצאיו היה מציאת "חותם האריה" במגידו של המלך ירובעם(חותמות על אבן של מלכות יהודה וישראל שנמצאו באתרים)

שומאכר תכנן את תוואי הרכבת החיג'זאזית ופרוייקטים רבים בשירות האימפריה העותומאנית. מחנה המעפילים של עתלית- מרכז חינוכי ראשון במעלה להיכרות עם נושא ההעפלה .

בתים מספרים בחיפה היפה

"בית אוליפנט" בשדרות בן גוריון 16 בחיפה מספר לנו על איש יקר ומיוחד סר לורנס אוליפנט, בריטי שחלם יותר על קידום הציונות הרבה יותר מרבים וטובים מהיהודים בניכר.

בכניסה לבית אוליפנט כתוב: haus Oliphant וכן "אשרי אלה המקיימים את המצוות וההולכים בדרך הישר"  והיה חבר באגודת הטמפלרים  מ 1870 . בעל הבית הטמפלרי קרל אולדורף היה נגר והקים לו נגריה בחצר הבית ולאחר ימים עבר ליפו והיה לראש הקהילה, לא הצליח בעסקיו וירד לארה"ב ואת הבית מוכר ל סר אוליפנט.

אוליפנט קיבל את הכבוד המגיע לו כאד הציוניים הגדולים שגרם להעלאת יהודים רבים.

אליס אשתו של לורנס אוליפנט נפטרה ב 1886 ונקברה בבית העלמין הטמפלרי והספיק לשאת לאישה שניה את  רוזמונד אאון וחודשים לאחר מכן הלך לעולמו.

אישתו השניה של לורנס אוליפנט גרה פה עם הצייר טמפלטון ונספה בסערה בים ולא ידוע לנו גורלו.

"בית חרושת עתיד" תחילת התעשיה המודרנית בחיפה וישראל.

מוזיאון התעשייה לשמנים בארץ ישראל הסוקר את תעשיית השמן מימים ימימה ועד ימינו ובין מנהליו היה נחום וילבושיץ וילבוש מחלוצי התעשייה הישראלית בישראל.

סוף המאה ה 19 האימפריה העותומנית מתחילה להתרסק והתעשייה המקומית מתחילה לנסוק.

"הטכניון הישן"- לבה של חיפה העברית, המבנה נוסד על יד "עזרה" ב 1911 ועד לחנוכת הבית ב 1925 היו קשיים רבים ובעיקר במלחמת העולם הראשונה.

בנין הטכניון של חיפה אחד המבנים החשובים בחיפה וארכיטקטורה ייחודית, "הטכניקום" הוא יצירתו של פאול נתן ראש החברה "חברת העזרה ליהודי גרמניה" וגקם "למהפכה תעשייתית".

בית רוטנברג בחיפה-ביתו של הזקן מנהריים וסיפורו של פנחס רוטנברג אבי החשמל בישראל , סיפור יוצא דופן מרתק וחינוכי למרות האין סיכוי-פנחס רוטנברג עשה זאת.

בית שומאכר במושבה הגרמנית בחיפה- נבנה ע"י יעקב שומאכר סתת אבן ואדריכל והיה לשותף בתכנון המושבה הגרמנית של חיפה ואב למאפייני המושבה: בית אבן, מרפסת בחזית.

יעקב היה לסגן הקונסול של ארה"ב ולאחר מותו עבר לבנו גוטליב שומאכר- בבית שומאכר התארחה משלחת הp.e.f  בראשותו של לוטננט קונדור.

גוטליב שומאכר ידוע היה כארכאולוג ואחד מימצאיו היה מציאת "חותם האריה" במגידו של המלך ירובעם.

גוטליב שומאכר תכנן את תוואי הרכבת החיג'זאזית ופרוייקטים רבים בשירות האימפריה העותומנית. מחנה המעפילים של עתלית- מרכז חינוכי ראשון במעלה להיכרות עם נושא ההעפלה

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן