סיורים מודרכים לקבוצות בתל אביב יפו , ירושלים, זכרון יעקב עכו חיפה

סיורים בעכו לקבוצות וימי הולדת.

"מדריך טיולים בעכו העתיקה".

בכניסה לשוק עכו העתיקה

עכו הוא אתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו,סיפורים פיקנטיים המשלבים חדש וידאו בעכו, ביקור בבית הכנסת הרמח"ל המחודש בעכו, מפגש עם אישים מרתקים בעכו העתיקה כולל אירוח ביתי ייחודי וטעים, ביקור במוזיאון אסירי המחתרות בעכו, סיורי גשם וחורף בעכו,סיורים בעכו העתיקה בשבתות וימי חול,סיור ברחובות וסמטאות עכו.

סיור מודרך בעכו הינה חוויה מרגשת וכיפית לכל קבוצה,יום הולדת, גיבוש צוותי או יום כיף וגיבוש.

סיור מודרך של אפי נחמיאס שיחל ברחוב ויצמן 1 עכו באולמות האבירים של עכו, אולמות אלו נבנו על ידי המסדר ההוספיטלרי הצלבני או בשמו המרכזי- מסדר יוחנן הקדוש של בית החולים בירושלים שנוסד באמצע המאה ה-11 ותפקידו המרכזי היה לתת שירותי בריאות בעיקר בירושלים (איזור המוריסטן בעיר העתיקה) בירושלים, העושר המצטבר לצד חיי נזירות צנועים בעיר תוססת כעכו.

נכיר את "המוזיאון לתולדות עכו" ומשם נמשיך למה שהיה כנראה "אולם בית החולים" הענק ובו בעלי מלאכה וחנויות ומשם נמשיך לשמונת אולמות האבירים ששימשו כמחסנים ענקיים, נצא לחצר המרכזית שהייתה פעם חצר בית הכלא ואז חפרו מטה לגובה אולמות האבירים של עכו העתיקה.

סיור בשוק של עכו העתיקה

"נכיר בסיור של עכו" את "הרפקטוריום" שהוא חדר האוכל של אבירי נזירי ההוספיטלריים, כאן בחדר האוכל של המנזר גם היו נאומים ודרשות, סוג של משפט מקומי אם מישהו סרח ונכיר חלק גדול ממנהגי נזירים צלבניים , ההמשך ללטרינות ששימשו כשירותים של נזירי הצלבנים עם הוכחות בעין.

נסייר עם אפי נחמיאס 0522686908 באולמות ובחשיפות החדשות של מתחם אולמות האבירים עד כנסיית סנט ג'והן, סיפור קנה הסוכר של הצלבנים במצפה מנות ומתואר פה והגרפיטי הצלבני המקומי.

דרך הבזאר התורכי נצא החוצה לעיר העתיקה, אפשרות לביקור בחמאם התורכי או מקום הפריצה לכלא עכויפור הפריצה לכלא עכו על ידי לוחמי האצ"ל במאי 1947 ומנהגי החמאם התורכי לגברים.

נעמוד מול שלט נקודת הפיצוץ מתחת לכלא עכו ונתאר את הפריצה משוני וההגעה ועד הפיצוץ של כלא עכו.

אפשרות לסיור טעימות בשוק עכו וביקור בבית הכנסת הרמח"ל -רבי משה חיים לוצאטו ומשנתו.

"סיור בחאנים של עכו"-סיור בחאן אל עומדאן שהיה מגדל שעון שנבנה לכבודו של עבדול חמיד השני הסולטאן התורכי בהיות לו 25 שנים לשלטונו, סיור בחאן אל פראנג'(הפרנקים האמנותי) – החאן העתיק ששרד כפי שהיה והכניסנ מרחוב יוליוס קיסר, כאן הייתה החצר הוונציאנית ובהמשך העותמאנים נותנים אישור פעילות לצרפתים במספר נמלי ים בים התיכון כולל עכו, הכותנה הייתה להיט וסחרו איתה, הפרנציסקנים חוזרים לשכור מספר חדרים "בחאן אל פראנג' " והקימו פונדק ובית ספר שניתן לראותו גם היום(טרה סנטה) , בחאן גרו עשירי הצרפתים עד שאחד אל ג'זאר מגרשים בשנת 1791 ומשתלט על חאן אל פראנג', "חאן אל שווארדה"- החאן הקרוב למפגש חומת הים וצומת היהשה של עכו העתיקה,במרכז שוקת והסביבה ארקאדה(מקשת מלשון קשת)," בחאן אל שווארדה" היה כאן מנזר צלבני נשי של האחיות הקלאסיות ומה שניתן לראות היום נקים דהאר אל עומא,"חאן אל אשונה" או שונה והפירוש אכסניית אבני התבואה, חאן קטן ששימש למסחר ולחיי היום יום.

מול החמאם אל האשה והבזאר התורכי עכו.

סיור במרינה המרהיבה וכיכר הים הסמוכה, סיור על חומות העיר עכו מהנמל הפיזני ועד למגדלור וחניית הרכבים והאוטובוסים לסיום נקנח בסיור תת קרקעי במנהרות הטמפלרים של עכו עם סבירויות רבות לשימושם, מנהרות הטמפלרים וסיפורן המרתק והייעוד בהברחת סחורה, בריחה של אנשים, העלמת מכס או סתם מעבר ממקום למקום, סיפור מציאת מנהרות הטמפלרים ובכלל מי הם הטמפלרים הצלבנים בעכו.

סיור במגדלור של עכו וטיילת עכו העתיקה המערבית המחודש והליכה בסמטאות עכו הפחות ידועות, סיור ב-"הבית הלבן" של עכו השייך לאנשי הדת הבהאית וסיפור תחילת הדת הבהאית בעכו ודמותו של הגנה אוללה וכיום בשנת 2020 עומר שימור ושיפוץ.

מול חומת עכו וסיפור פיצוץ התחמושת בעכו

מדריך טיולים וסיורים כיבושים בעכו לתיירים וקבוצות איכות, מדריך טיולים בשווקים של עכו העירוני ובבזאר התורכי עד השוק הלבן ההיסטורי, מדריך טיולים באתרי עכו ההיסטוריים במוזיאון אוצרות בחומה ובאולמות האבירים, מדריך טיולים המסייע על חומות עכו והנמל הפיזני , מדריך טיולים המספרת את הסיפור ההיסטורי של עכו.

מסגד אל ג'זאר ובית הארחה א.נ.א עכו
אולמות האבירים של עכו הרפקטוריום

סיורים מודרכים באתרי עכו בשווקים ובמוסיאונים, ברחוב וסמטאות עכו, סיור היסטורי פיקנטי עכואי.

סיור בבית הכלא של אסירי המחתרות של עכו שהיה המצודה העותמאנית(ולפני כן הייתה מצודה הוספיטלרית צלבנית), סיפור כליאתם של לוחמי האצל הלח"י ו"ההגנה" ויחסי העבודה ביניהם, מדיניות הבריטים מול לוחמי המחתרות, סיפור הפריצה לכלא עכו על ידי האצ"ל.

מורה דרך ומדריך טיולים בעכו העתיקה, הדרכות איכות לקבוצות ומקומות עבודה בעכו, סיור הפתעה ויום הולדת בעכו, סיור "סבים ונכדים" בעכו, סיור טעימות קולינרי בעכו, טיול וגיבוש בוטנים של עכו העתיקה, סיור למורי דרך בעכו ההשתלמות או הקורס מורה דרך, הרצאות ביתיות על עכו לתקופותיה.

יש השואלים אם מסוכן בעכו?? מה אתם אומרים? ממאות סיורים בהדרכתי הרחובות והשווקים רגועים ושקטים ויש לא מעט שיחייכו אליך תמיד..

בוקר אל אביאד- השוק הלבן של עכו

*************************************************

חוויות גיבוש ואתגר בעכו ובגליל המערביים יום גיבוש לצוות קטן בעכו/ צוותי עובדים/ צוותי עובדים בהיי טק בעכו-פעילות לצוות עובדים וגיבוש סיכוי יום פינוק לעובדים וסיור בעכו עם טעימות מפנקות וארוחות שף-פארק האקסטרים של עכו כולל קירות טיפוס- עכו למטייל העצמאי ומשפחות שאין ברשותם מדריך יוכלו לקבל המלצות על סיורים בעכו העתיקה.

סיורים מודרכים בעכו מעל ומתחת לאדמה בעכו באולמות האבירים הדרכות לתיירים האנגלית בעכו-סיור בנמל עכו והמרינה של עכו– אדריכלות אמנות וגלריות בעכו.

סמטאות עכו העותמאנית
שער ובריח ליד חמאם עכו בעיר העתיקה של עכו
מסגדים וצריחים בעכו העתיקה

טיול בעכו זוגי רומנטי עם מדריך טיולים בעכו או עצמאי עם ייעוץ של אפי נחמיאס, סיורים רומנטיים בעכו בחורף בין טיפות הגשם, מנמל עכו ההיסטורי ליד שפך נחל נעמן למרינה של עכו ולנמל הצלבני ההיסטורי של עכו והנמל העותמאני של עכו, סיורים מודרכים באתרי עכו באנגלית והדרכה לאורחים של חברות מכל קצוות תבל, סיור ניווט במפות של עכו העתיקה והחדשה, סיור בשוק הצבעוני השוקק של עכו.

"חניות בעכו"– חניון המגדלור המשופץ והחדיש, חניון החפיר של עכו בתשלום, חניה גדולה בתשלום מאחורי א.נ.א עכו וניתן לחנות בכניסה לחפיר של עכו ברחוב ויצמן בפנגו/כחול לבן בחניות או על הכביש.

השאר תגובה

קצת עליי

אפי נחמיאס מורה דרך  ומדריך טיולים משנת 1988החל ממחלקת הנוער של הקק"ל של אותם ימים עם הרבה ציונות עצים מאגרים והדרכות, החברה להגנת הטבע, לימודי ארץ ישראל  ביולוגית כמגמה תיכונית, עשרות ומאות  השתלמויות וקורס מורה דרך של משרד התיירות בוינגייט.

טיולים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטון

דילוג לתוכן